Urmareste-ne pe facebook si afla zilnic sfaturi despre un stil de viata sanatos.

Vrei sfaturi pentru un stil de viata sanatos? Urmareste-ne pe facebook!

Pregătire pentru plajă

Vine vara și mergem la mare, dar e posibil să existe cel puțin două situații neplăcute care să ne ‘’ardă’’: burta și celulita.
Mai avem, însă, puțin timp să le aranjăm corespunzător.

Ce este celulita, de unde vine ea și cum o facem să dispară?

Celulita este ‘’o apariție neplăcută’’ pe picioare, fese sau brațe, sub formă de noduli. Aceștia trag și împing țesutul conjunctiv din jur, conducând la aspectul de coajă de portocală, canapea sau brânzică de casă.  Se întâmplă mai ales femeilor deoarece modul de aranjare a țesuturilor diferă la bărbați…da, au noroc…deși nu merită întotdeauna! 🙂

Cauzele ce contribuie la apariția acestei probleme cosmetice sunt legate de lipsa de mișcare, schimbări hormonale și…dietă. Constelația hormonală fluctuantă poate duce la retenție de lichid și la afectarea elasticității pielii. În plus, vârsta își spune și ea cuvântul în ceea ce privește calitatea pielii, însă oricum poți îmbunătăți lucrurile întotdeauna!

Toate condițiile de mai sus, mai ales dacă sunt în același timp, determină aspectul și funcția adipocitelor. Aceste celulele alcătuiesc țesutul gras și se aglomerează în acei noduli inestetici. Așadar adipocitul, mica celulă, primește pe cale sangvină substanțe, reziduuri pe care dacă nu le elimină cu succes, tot pe cale sangvină – limfatică, le concentrează, umflându-se. Adipocitele umflate se vor înghesui între pereții de țesut conjunctiv pe care îi vor deforma în final.

De ce se umflă adipocitele? Pentru că au cu ce. Alt motiv este faptul că au o membrană de proastă calitate, inflexibilă, săracă în acizi grași de tip Omega 3 și care nu permite eliminarea corectă. Mai mult, ele sunt prost oxigenate, poate din cauză că nu te miști, sau pentru că este multă grăsime ce îngreunează microcirculația la nivelul lor. Altfel spus, străduțele pe care circulă hrana și iese gunoiul…sunt blocate.

Factorii ce contribuie la apariția celulitei și cum îi combatem:

Fluctuații hormonale ce duc la retenția de lichide. Alege o dietă de tip antiinflamator, cu indice glicemic scăzut și săracă în zaharuri simple. Adaptează cât mai bine contraceptivul oral împreună cu medicul tău. Toate acestea intervin în echilibrul hormonal. Metabolismul glicemic și nivelul insulinei afectează mai mult decât iți închipui nivelele tale hormonale sau producția de colagen.

Deshidratarea. Consumă doi litri de lichide neîndulcite pe zi. Ai nevoie de minerale și vitamine liposolubile pentru a balansa nivelul de fluid intracelular si extracelular. De aceea, dietele de înfometare se țin de mână cu celulita!

Dieta săracă în grăsimi de tip Omega 3 afectează permeabilitatea membranei celulare și detoxifierea sa. Consumă pește gras, ouă de la găini libere, ia suplimente cu Omega 3 și urmărește zilnic aportul de Omega 3 în dieta ta.

Calitatea proastă a colagenului și elasticității pielii e cauzată și de dieta săracă în proteine și vitamina C. Consumă fructe și legume proaspete, asigură-te că ai un bun aport de vitamine C, D și E. Poți apela la suplimente cu multivitamine: cu vitamina B6 – importantă în metabolismul proteinelor și al absorbției de zinc, cu colagen și  seleniu sau alți fitonutrienți ce susțin procesele metabolice și antioxidante de la nivelul pielii.

Obezitate sau chiar normopondere, însă cu procent mare de țesut adipos  (peste 30%). Slăbește, schimbă grăsimea cu masă musculară!

Lipsa de mișcare, proastă oxigenare și microcirculație locală. Fă sport regulat, mergi pe jos sau încearcă exerciții de respirație pentru a îmbunătăți sistemul limfatic și fluxul său. Aplică periaj uscat al pielii și apelează la procedurile de salon ce îmbunătățesc metabolismul local precum masajul, endermologia, etc.

Stres, expunere masivă la toxice. Vrei să-ți amintesc de trio-ul vesel fumat – alcool – ficat? Ei bine, el are o relație cu celulita ta. Atenție, însă, și la alte tipuri de toxice și substanțe cu reputația de disruptori endocrini (plastic, parfumuri sintetice, etc), îndulcitori sintetici sau metale grele. Țesutul gras este  ‘’o magazie’’ pentru acestea.

Dieta. Ce poți face aici: consumă până la vară mâncăruri bogate în fibre, în probiotice  (produse fermentate), proteine de calitate (a nu se citi carne în exces), multe legume, frunze verzi, și moderat fructe (banane, fructe de pădure), grăsimi vegetale, avocado, semințe de chia și in.  Mai mult, redu sarea, zahărul  (la zero), cerealele rafinate, grăsimile artificiale.

Predispoziția genetică influențează într-o foarte mică măsură, nu da vina pe ea !

‘’Burta’’: un dispozitiv caracteristic mai ales bărbaților, slabi sau mai puțin slabi – predispoziția genetică n-are nici un rol.  Aici lucrurile sunt un pic mai simple. Poți evita acumularea de grăsime viscerală printr-o dietă săracă în zahăr și glucide rapide cum ar fi dulciuri, pateuri, pizza, ligheane de paste, orez  sau cartofi prăjiți cu ketch-up. Evită sucurile în special pe cele carbogazoase, evită fresh-urile de fructe și tot ce simți că te balonează. Evită berea! Cât poți de mult!

Așadar, reducerea de grăsime, creșterea termogenezei, a sintezei de colagen și a microcirculației locale!

A…te duci și la sală? Atunci #ținepasul cu articolele noastre, data viitoare subiectul va fi masa musculară!

Supradyn® Junior

Descoperă cum susține Supradyn® Junior o dezvoltare armonioasă pentru copilul tău!

AFLĂ MAI MULTE

Supradyn® FAST energy

Descoperă Supradyn® FAST energy, forma cea mai rapidă de a lua multivitamine!

AFLĂ MAI MULTE

Supradyn® Energy

Descoperă și formula Supradyn® energy, care te încarcă cu energie de la prima administrare!

AFLĂ MAI MULTE
back to top