Urmareste-ne pe facebook si afla zilnic sfaturi despre un stil de viata sanatos.

Vrei sfaturi pentru un stil de viata sanatos? Urmareste-ne pe facebook!

Ce mâncăm în vacanță?

Mâncarea din vacanță

Mâncarea din vacanță ar trebui să ne lase amintiri foarte frumoase, nicidecum urme neplăcute… Vacanțele sunt și călătorii ale gustului, călătorii culturale în bucătăria și viața altor popoare, așa că ar trebui să stăm departe de tot ce este uniform, de toată cultura fast-food, de grabă, de cartofi prăjiți cu ketch-up. E bine să ne amintim că mâncarea a fost, este și va fi extraordinar de importantă în existența noastră pe pământ! Să vedem ce găsim în locurile în care merg de obicei românii în vacanță.

Grecia:

Nu te lăsa până nu găsești peștele proaspăt pescuit și pus pe gratar…s-ar putea să fie greu, însă tavernele acelea în care mănâncă localnicii chiar există! Sunt locuri simple, cu muzică grcească și multă veselie. Ajuns acolo, caută sardine (gavroș) sau orice alt pește proaspăt pescuit și servit cu pătrunjel verde (fagri, lavraki, synagrida). De încercat sunt și mâncărurile cu vinete, ardeii umpluți cu fasole, sarmalele cu orez  și dovleceii cu brânză. Salata grecească  (Choriatiki) cu brânză feta și mult ulei de măsline este mereu o opțiune potrivită. Legumele au o savoare deosebită alături de  oregano uscat, mentă și rozmarin proaspăt. Dincolo de aromă, toate aceste plante oferă extraordinar de multe vitamine și fitonutrienti cu rol antioxidant. În regiunea aceasta găsiți uleiul de măsline produs în gospodăriile locale prin presare la rece. De asemenea, măslinele murate artizanal sunt specifice zonei și sunt o sursă excelentă de probiotice. Cumpără toate aceste produse din piețele locale și ia-ți și pentru acasă sau pentru a le oferi cadou. La desert îți recomand Amygdalota, o prăjitură făcută din făină de migdale care merge foarte bine cu cafeaua grecească și e potrivită chiar și în dieta fără gluten. Iaurtul cu nuci și miere este și el un desert savuros care poate înlocui prăjiturile cu foietaj și cremă. Stai departe de produsele de patiserie, de cartofii prăjiți, pizza și de clătitele umplute cu ciocolată care te îmbie de peste tot.

Spania

Specifică țării, Paella este o mâncare frumos colorată și plină de arome care trebuie musai preparată cu creveți proaspeți. Aici scăpăm de acei conservanți pentru fructele de mare pe care îi avem acasă și care sunt foarte des corelați în studii cu sindromul alergic și alte numeroase tulburări de sănătate. Stropește totul cu multă lămâie și ai cea mai bună combinație de vitamine și minerale ușor de absorbit și de folosit. Să nu uităm nici de curcumină și șofran, condimentele ce dau culoarea galbenă și care au efecte miraculoase antiinflamatorii și chiar antidepresive. Efectul șofranului se studiază, în momentul de față, comparativ cu efectul medicamentelor antidepresive. Când vine timpul pentru desert, amintește-ți că Spania este țara fructelor exotice proaspete și uscate și uită de dulciurile făcute cu făină albă și ciocolată.

Turcia

Bucătăria turcească este un mix foarte reușit al bucătăriilor din Balcani, Grecia, Asia Centrală și altele. Aici vei fi cucerit de porții mici de carne la grătar, marinată cu mare artă alături de diverse varietăți de sosuri și salate cu legume. La desert, n-ai cum să nu guști din rahatul lor tradițional și prăjiturile deosebit de dense și bogate în calorii.  Carnea marinată în mod tradițional are efecte deoasebit de benefice. Studiile au arătat că în acest fel se reduc foarte mult aminele heterociclice, compuși cancerigeni ce se produc prin supunerea grăsimii animale la temperaturi foarte înalte  (la grătar). În bucătăria turcească se folosesc din plin plante aromatice precum  rozmarin, piper, oregano, cimbru, busuioc, pătrunjel, iar conținutul lor bogat în antioxidanți se pare că are puterea de a combate acești compuși. În plus, muștarul are aceleași efecte și scade potențialul malign al cărnii prăjite. Bucură-te de sărmăluțele în foi de vită, de hummus și de salata Taboulleh cu pătrunjel, de salatele cu fasole boabe și de mâncărurile cu năut și legume. Pe lista alimentelor de ocolit,  dacă nu vrei să te întorci cu multe kg în plus, se numără pâinea, plăcintele “barekas” cu cartofi, brânză, carne sau cu spanac și brânză, baclavalele, rahatul și musacaua foarte grasă .

Italia

Aici, dieta mediteraneeană este la ea acasă: fructe de mare și pește, ulei de măsline, legume și fructe variate. Caută restaurantele cu paste preparate artizanal, sunt muuult mai savuroase decât pastele în varianta comercială și au alte proprietăți nutriționale, superioare. În sfârșit, te poți desfăta cu o porție mare de paste fără să ai grija siluetei. Oricând ai merge, încearcă și ‘”Gelato”, e cu totul altceva decât înghețata. E făcută zilnic, artizanal, în cele 37 000 de gelaterii ale țării și conține mai puțină grăsime, mai puțin aer, mai puține ouă sau deloc și mult mai multe arome  naturale față de înghețata convențională…experiența merită savurată din plin! De mai multe ori… Partea bună e că Gelato este low fat, fără coloranți și arome artificiale, fără gluten și cu mai puține calorii decât înghețata obișnuită.

În orice țară te afli sau ai de gând să mergi, ai grijă cu ce te hidratezi…sucurile nu sunt o opțiune! Alt aspect important de  avut în vedere e faptul că vacanțele nu sunt momete pentru dietă de sabire, nici de îngrășare. Însă, vacanța e momentul perfect pentru o dietă echilibrată care să-ți ofere energie petru miiile de lucruri pe care vrei să le faci și să le simți acolo!

Supradyn® Junior

Descoperă cum susține Supradyn® Junior o dezvoltare armonioasă pentru copilul tău!

AFLĂ MAI MULTE

Supradyn® FAST energy

Descoperă Supradyn® FAST energy, forma cea mai rapidă de a lua multivitamine!

AFLĂ MAI MULTE

Supradyn® Energy

Descoperă și formula Supradyn® energy, care te încarcă cu energie de la prima administrare!

AFLĂ MAI MULTE
back to top