Urmareste-ne pe facebook si afla zilnic sfaturi despre un stil de viata sanatos.

Vrei sfaturi pentru un stil de viata sanatos? Urmareste-ne pe facebook!

Ce mănânci după petrecerea de 1 Mai?

A venit și vacanța de 1 mai, sărbătorire a muncii…
Tinerii petrec cu ceva alcool și nopți pierdute la mare, ceilalți la clasicul grătar cu mici și “șpriț” iar câțiva acasă în bucătărie…cert este că toată lumea e la risc să mănânce și să ‘’ciocneasca’’ prea mult.
Așadar, trebuie să fim pregătiți să ne recuperăm cât mai repede, să metabolizăm repede toxinele produse de alcool. Detoxifierea și refacerea depind foarte mult de prezența mineralelor, a vitaminelor și a fitochimicalelor pe care le consumăm.

A doua zi e cel mai greu, așa că iată ce ar trebui sa fie în bucătăria și în dieta ta:

Sucuri proaspete de fructe: sunt hidratante, ușor de digerat și asigură astfel rapid nutrienții după care organismul tânjește pentru refacere, în special minerale și antioxidanți care sunt vitaminele și fitochimicale. Dar consumul de fresh-uri ar trebui să fie limitat apoi.
Banane. Potasiul pe care l-ați pierdut la petrecere prin transpirație și urinări frecvente stimulate de consumul de alcool revine acum din banane. Sunt și ele ușor digerabile chiar și când te confrunți cu senzația de greață.
Ouă. Cisteina din ouă (un aminoacid) ajută la metabolizarea toxinelor induse de alcool iar taurina ajută la protecția hepatică. Sulful participă în căile de detoxifiere hepatică și se găsește și în alte alimente precum usturoiul, legumele crucifere. Ouă de la găini libere, da?
Supă de pui cu borș. Este caldă, hidratantă, ușor de digerat, cu proteine (fară de care detoxifierea nu este eficientă în etapele cu consum alimentar), cisteină, colagen și minerale. Toate potrivite pentru mult încercatul tract gastrointestinal.
Oțet de mere: un elixir plin de minerale, pe care le-ai cam pierdut în zilele de petrecere, plus probiotice.

Alimente antiinflamatorii și antioxidante. Inflamație și oxidare?….da..asta a generat oboseala, consumul de alcool, fumatul, grăsimea de animal arsă de care te-ai bucurat în ultimele zile.

  • Roșii – sunt în sezon, au licopen antiinflamator.
  • Chimen – bogat în antioxidanți, stimulează enzimele pancreatice necesare unei bune digestii și detoxifierea hepatică.
  • Scorțișoara – are un conținut imens de antioxidanți într-un volum foarte mic.
  • Turmeric – cel mai puternic antiinflamator natural, se absoarbe foarte bine împreună cu puțină grăsime și piper dintr-o mâncare caldă.

Ovăz. Este o bună sursă de magneziu, vitamine B care-ți redau energia și de fibre ușor digerabile pentru îmbunătățirea digestiei. Magneziul este citat în anumite studii ca ameliorând durerea de cap post consum de alcool.
Kefir natural de casă din lapte nepasteurizat – probiotice pentru reechilibrarea florei intestinale.
Practic, iată care este meniul zilei de după:
Mic dejun (ca în ‘’dallas’’: )
Suc de portocale/rodie cu puțin turmeric
Ou fiert cu garnitură de roșii, și spanac proaspăt sau Kefir cu fulgi de ovăz și banană feliată, scorțisoară deasupra.
Muuultă apă cu lămâie și busuioc proaspăt toată ziua.

Prânz:
Supă de pui cu oase cu tot, cu ½ de linguriță de turmeric și puțin piper, servită caldă.
Salată de rucola cu roșii, avocado, măsline, ulei de măsline, suc de grapefruit și chimen.

Gustare
Suc de grapefruit și mentă cu semințe de chimen zdrobite.

Cină
Pește la cuptor cu varză de Bruxelles, multă zeamă de lamâie și puțin ulei de masline presat la rece, rozmarin și oregano uscat.

NB! Cea mai bună metodă de a trata ‘’mahmureala’’ este abstineța și consumul responsabil de alcool!

Supradyn® Junior

Descoperă cum susține Supradyn® Junior o dezvoltare armonioasă pentru copilul tău!

AFLĂ MAI MULTE

Supradyn® FAST energy

Descoperă Supradyn® FAST energy, forma cea mai rapidă de a lua multivitamine!

AFLĂ MAI MULTE

Supradyn® Energy

Descoperă și formula Supradyn® energy, care te încarcă cu energie de la prima administrare!

AFLĂ MAI MULTE
back to top